czwartek, 19 stycznia 2012

Najszybsze "ciastka" świata :)

Dziś premiera kulinarna na moim blogu- pierwsza i raczej ostatnia znając mój zapał do kuchni, ale tym przepisem musiałam się z Wami podzielić :D

Sama nie wiem czy słowo "ciastka" jest tu właściwe... chyba raczej słodka przekąska.... No zwał jak zwał-- ważne, że w efekcie mamy coś szybkiego i pysznego!!!

Składniki:
- kukurydziane płatki śniadaniowe- 2,5 szklanki
- batony Mars- 5 sztuk (można zastąpić batonami Milky Way lub Snickers'ami)
- masło- 55g
- foremki do muffinek 
Czas wykonania: 15 min razem ze zdjęciami na bloga :)
Autorka: Nigella Lawson, żeby nie było że ja :D


Masło oraz pokrojone na kawałki Marsy wrzucamy do garnka i rozpuszczamy na małym ogniu cały czas mieszając.


Gotowa masa powinna być gładka i klejąca, ciągnąca się:


Do garnka dorzucamy płatki śniadaniowe. Najlepiej najpierw wrzucić 2 szklanki i połączyć całość, jak będzie za mało zawsze można dołożyć.


Gotowa masa wygląda tak:


Masę rozkładamy łyżką do foremek. Ona sama w sobie bardzo szybko zastyga, ale powinno się ją jeszcze wstawić do lodówki na czas ok 1h. Gotowe :D


Życzę smacznego!!!

Pozdrawiam :*

33 komentarze:

  1. oj robiłam tak ze snickersami chwile robisz.... chwile później już nic nie ma! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. oooo myślałam, że będą jakieś do pieczenia, ale skoro nie to faktycznie szybkie :P
    ja z kolei korzystam z przepisu na ciastka z piekarnika, piecze się je ok 10 minut :D

    OdpowiedzUsuń
  3. mniam, chrupiące i słodkie :) szkoda że na diecie jestem :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię przepisy Nigelli, często są mega proste a takie zaskakujące:D. Robiłam kiedyś coś podobnego w bardziej prymitywne wersji (batonów nie było, wiec było kombinowanie z kakao i chyba mlekiem w proszku), mysle ze z marsami muszą smakować świetnie:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez pamiętam.Był taki przepis jeszcze hen hen przed Nigellą.
      Rozpuszczało się w garnku masło, kakao i miód.Do tego płatki kuku i wuala.Ale z marsami chyba faktycznie szybciej:)

      Usuń
  5. Knusper Gipfel :)

    OdpowiedzUsuń
  6. o kurcze ale smakolyki a jakie proste:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Robię coś podobnego, tylko nazywa się to "jeżyki" ;) Zamiast płatków kukurydzianych daję owsiane, a zamiast batoników masę kakaową :) Ale tego też muszę spróbować! Dzięki za przepis :*

    OdpowiedzUsuń
  8. też widziałam jak ją robiła w tv :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Inez twórcą pralinek- no ładnie, jesteś lepsza niż Ferrero!

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo fajny przepis! idealny dla mnie (nie mam piekarnika w wynajmowanym mieszkaniu) a brakuje mi jakiś własnoręcznie ronionych pyszności:)

    OdpowiedzUsuń
  11. To są trufelki, nie ciastka. :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajny przepis i super że nie trzeba ich piec!

    OdpowiedzUsuń
  13. Aż zgłodniałam! Musze koniecznie spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Można zjeść też Marsa i zaoszczędzić czas ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co kto lubi, dla mnie Marsy są zdecydowanie za słodkie a tak równoważą je te platki

      Usuń
  15. o mniam!:) będę robić...:)

    OdpowiedzUsuń
  16. mmmniam :) nadrobię jak odstawię małego od piersi !

    OdpowiedzUsuń
  17. Lubię takie szybkie przepisy do wykonania :))

    OdpowiedzUsuń
  18. Mnie niestety prawdopodobnie nigdy nie uda się takich zmajstrować, bo bardzo chętnie zjem tę gęstą, pachnącą masę z rozpuszczonych Marsów^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. to fakt, trzeba sie mocno powstrzymywać :D

      Usuń
  19. o widzisz, to jest bardzo dobry pomysł

    OdpowiedzUsuń
  20. Dziękuję za wszystkie komentarze :*

    OdpowiedzUsuń
  21. chyba ze 2 lata temu widziałam jak robiła je w jednym z jej programów :D boski pomysł! i tyle ;)

    OdpowiedzUsuń

Proszę o nie zostawianie komentarzy typu "Zapraszam do mnie", próśb o dodanie do obserwowanych oraz podobnych służących autopromocji blogów czy stron personalnych.
Dziękuję bardzo :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...